Okres poszukiwań pracy w zależności od rynku pracy i specyfiki danej branży może wahać się od jednego do kilku miesięcy. Aby nie spędzić tego czasu na stagnacji i bezproduktywnym oczekiwaniu, warto podnieść swoje szanse rekrutacyjne. Oto kilka wskazówek, jak efektywnie wykorzystać czas poszukiwań pracy.
Regularne przeglądanie ofert pracy
Aby szybko podjąć się pracy, musimy stale czuwać i przeglądać oferty pracy zamieszczane zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w Internecie. Powinniśmy robić to kilka razy w ciągu dnia, zwłaszcza w godzinach pracy większości firm, czyli między 8-9 a 15-16. Ponadto, musimy pamiętać o działaniu na wielu płaszczyznach tzn. poszukiwaniu zarówno poprzez przeglądanie ofert, jak i roznoszenie CV samemu. W ten sposób rozpoczniemy proces rekrutacyjny w wielu firmach na raz, co oznacza zwiększone szanse na zatrudnienie.
Aktualizacja dokumentów
Aktualizacja dokumentów, zwłaszcza CV, pozwoli nam na stałą obecność w branży na rynku pracy. Im szybciej umieścimy w naszym życiorysie wzmianki o odbytych kursach bądź nabytych nowych umiejętnościach, tym większą mamy możliwość odnalezienia dogodnego dla nas zatrudnienia. Warto na wszelkie odnalezione przez nas oferty wysyłać najświeższe CV, nawet jeśli przeszło ono jedynie kosmetyczne zmiany. Uwagę rekrutera przyciągają bowiem niuanse i nawet pozornie błahy kurs bądź szkolenie może zaważyć o jego decyzji.
Monitoruj sytuację na rynku pracy
Monitorowanie sytuacji na obecnym rynku pracy, zwłaszcza w kontekście naszej branży, pozwoli nam na szybkie dostosowanie się do zmieniających się warunków. To oznacza, iż będziemy elastyczniejsi, a tym samym przygotowaniu znacznie lepiej od innych. Warto więc szlifować swoje kompetencje na bieżąco, w zgodzie ze standardami wyznaczonymi przez rynek pracy.